Details.
Referenties

Door de jaren heen heb ik met verschillende artiesten, orkesten, particulieren en producenten gewerkt.
Met dit beknopte overzicht wil ik je een indruk geven van mijn werkzaamheden, en mijn waardering uitspreken voor mijn klanten.

Fanny Alofs, alt/mezzosopraan
“Daniël is technicus, maar hij luistert en denkt mee als een klassiek musicus. Dat helpt enorm bij de vertaalslag van ‘hoe wil ik dat het klinkt’ naar ‘hoe realiseer ik dat technisch’.”

Jacques Bank, componist
“Daniël is tegelijkertijd klankregisseur en vormgever. Een unieke combinatie van twee talenten op zeer hoog niveau.”

Gerben Budding, organist en dirigent
“Een opname met Daniël staat garant voor een strakke regie en ter zake doende opmerkingen die het eindresultaat zeker ten goede komen!”


Pieter van Dijk, organist
“Opnemen met DMP records is garantie voor een (h)eerlijke klank en opnamesessies in goede wederzijdse harmonie en vertrouwen.”


Piet J. Groenendijk, componist en organist
“Mede gelet op zijn ervaring op het gebied van orgels en orgelspel, zijn opnamen van orgelmuziek uiterst professioneel en dat is evenzeer van toepassing op de verdere afhandeling.”

Jan Hage, organist, componist
“Daniël is een allround opnametechnicus die perfectie hoog in het vaandel heeft staan. Ik waardeer zijn geduld, vakmanschap, gehoor, zijn brede en diepgaande kennis van de klassieke muziek, zijn passie, en niet in het minst zijn gastvrijheid en joie-de-vivre. ik heb met hem gewerkt in een uitermate plezierige en positieve sfeer, zonder enige stress.”

 

Gerrit 't Hart, organist, componist, dirigent
“Vakkennis en kundigheid kenmerken het werk van Daniël. De samenwerking met hem was plezierig.”
Chiel jan van Hofwegen, organist
“Als professioneel opnametechnicus én musicus is Daniël wat mij betreft de aangewezen persoon voor het realiseren van een kwalitatief hoogstaande productie. De samenwerking met hem is een feest omdat hij, vanwege zijn professionele achtergrond, kennis van zaken heeft. Door zijn aanpak voel je jezelf op je gemak en krijg je als musicus alle ruimte om jezelf te focussen wat het creatieve proces zeer ten goede komt.”
Niels Klop, Klop Early Keyboard Instruments
“We kijken zeer tevreden terug op de samenwerking met Daniël tijdens de sessieopnamen met Jos van der Kooy bij ons in de werkplaats, met als resultaat een prachtige CD.”
Jos van der Kooy, organist
“Daniël is kunstenaar en technicus tegelijk. Dat leidt tot plezierige samenwerking met verrassende resultaten.”

Patrick van der Linden, dirigent
“Zijn oren, professionaliteit, duidelijkheid en vakmanschap zijn voor mij de reden om Daniël van Horssen aan te bevelen bij besturen en collega’s.”


Marjon van der Linden, dirigent
“Erg fijn, zo’n deskundig persoon met goede oren die ook nog eens zorgt voor een opname van kwaliteit!”

Roderik de Man, componist
“Met Daniël samen werkte ik aan een dubbel-CD met eigen composities. Hij was
daarbij niet alleen een voortreffelijke technicus en opnameleider, ook zijn creatieve inbreng maakte het een geweldige ervaring met hem te werken.”

Daan Manneke, componist
“Sedert lange tijd ken ik Daniël. In het verleden werkte ik verschillende keren met hem samen in verband met CD-registraties ed. Deze samenwerking verliep tot grote tevredenheid: heel professioneel en ook in een prettige en hartelijk-collegiale sfeer.”


Stichting Pieter Backer Orgel Medemblik
“Daniël heeft ons schitterende orgel op een drietal CD’s prachtig vastgelegd.”

Tony Rous, violist & Suzan Rous-Woelderink, altviolist
“Daniël kan met zijn microfoons een mooie en realistische klank uit de instrumenten halen, heeft fantastische oren die elke foutje opsporen en geeft goede feedback naar de musici ter correctie. Heel plezierige samenwerking om een goede opname te maken!”
Hanneke de Wit, sopraan
“Het werken met Daniël is inspirerend, efficiënt, professioneel, met oog voor kwaliteit en in een goede balans met de kosten. Hij is zowel een technicus als een musicus met uitstekende oren. Hij is tijdens opnames in staat om te weten of het “er goed op staat” dat voorkomt zowel onnodig opname werk als teleurstelling over wat opgenomen is achteraf.”